Köpvillkor
1. Coracors allmänna villkor
Coracor AB, org.nr 559149-8356 (”Coracor”) driver webbplatsen coracor.se, innefattande underdomäner och enskilda webbsidor, (gemensamt kallade ”Webbplatsen”). Coracor har adress Torgvägen 7A, 433 75 Jonsered, Sverige; e-postadress: [email protected]; momsregistreringsnummer: SE559149835601.
Vi älskar våra kunder! Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. Vi försöker att svara på frågor inom 2 timmar under kontorstid (dvs. vardagar 8.00-16:00).
Säkerställ att du läst igenom säkerhetsföreskrifterna för våra produkter och följer dessa vid användning.
Allt material på webbplatsen, immateriella rättigheter så som varumärke, bilder, text etc. får ej nyttjas utan godkännande av Coracor.
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Du är ansvarig för att personuppgifterna du ger oss är korrekta och fullständiga.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
3. Priser
Alla priser i butiken utgår från ett listpris i SEK och är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar och förbehåller oss rätten att justera priset.
Specialerbjudanden
Det kan inträffa, att vi för specifika produkter, erbjuder gynnsammare förhållanden än de som föreskrivs i dessa allmänna villkor, till exempel med avseende på förlängd ångerrätt eller fria returer. Sådana mer gynnsamma villkor gäller endast under en begränsad tid, tills de specifika produkterna är sålda, och kan avbrytas av oss när som helst. Om vi gör så kommer dessa allmänna villkor att gälla utan ändringar.
4. Leverans
Våra normala leveranstider är 1-3 dagar. OBS! Beställningar lagda på helgdagar skickas nästkommande vardag.
Leverans sker till ditt närmsta ombud och aviseras via mail och/eller sms.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har informerat om längre leveranstid) kontakta oss på e-postadress [email protected].
Om kunden ej hämtar ut paketet inom den tid som anges, debiteras kunden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.
Vi erbjuder även kunder kostnadsfri upphämtning av varor i Jonsered, Partille, enligt överenskommelse.
5. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se konsumentverket.
6. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Garanti täcker ursprungliga fabrikationsfel, inte fel som uppstår på grund av egen påverkan, normalt slitage, förslitning eller feltvättning.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Coracor ansvarar ej för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
9. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Coracor använder tredjepartscookies för att samla in statistik i analysverktyg, t.ex. Google Analytics, och för att kunna marknadsföra relevanta produkter.
10. Personuppgifter
Genom att handla hos Coracor AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Coracor AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Vi arbetar i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter efter denna lag. Du kan alltid kontakta oss på [email protected] för att radera dina uppgifter.
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna och Stripe.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord och DB Schenker.
Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
11. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
12. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Vi önskar dig många fina bärstunder och hoppas du kommer bli nöjd med ditt köp! Dessa villkor skapades av Coracor 2018-06-21